مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 05:402020-09-21اقتصادي

تاثیر کرونا بر بازار بورس و طلا چه بود؟


علت افزایش شاخص سهام در چند ماه اخیر، بخاطر رشد قیمت ارز و هجوم نقدینگی سرگردان بوده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی یک دکتری اقتصاد گفت: علت افزایش شاخص سهام در چند ماه اخیر، بخاطر رشد قیمت ارز و هجوم نقدینگی سرگردان بوده است.

فرشید سلیمی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه شاید آخرین بازاری که از اثرات ویروس کرونا در اقتصاد ایران تاثیر می پذیرد، بازار بورس است، گفت: بخاطر عدم ادغام با بازارهای مالی بین المللی و همچنین هجوم نقدینگی سرگردان به بازار بورس، اثرات شوک معمولاً با یک وقفــه زمانی چند ماهه صورت می گیرد.

بنابرین کاهش شاخص کل سهام و قرمز شدن بورس در شرایطی که رشد اقتصادی کشور منفی است و بخش صنعت، خدمات با کاهش درآمد و تولید مواجه می شود؛ قابل توجیه است و می توان پذیرفت علت افزایش شاخص سهام در چند ماه اخیر، بخاطر رشد قیمت ارز و هجوم نقدینگی سرگردان بوده است.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: در حالت کلی آینده بورس به مباحث زیادی بستگی دارد و اگر نقدینگی های سرگردان بخوبی مدیریت شود و از طریق اوراق و افزایش سرمایه وارد فعالیت های مولد شود می تواند روند مثبت داشته باشد که بخاطر دید کوتاه مدت مردم و وجود بازارهای موازی طلا، ارز، خودرو و مسکن، امری غیرممکن است و خروج نقدینگی 2613 میلیارد تومانی پول حقیقی در هفته اخیر از بازار بور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کرونا بر بازار بورس و طلا چه بود؟

تاثیر کرونا بر بازار بورس و طلا چه بود؟