مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 05:402020-09-21اقتصادي

چه چیزی بازار مسکن را به هم ریخت؟


با وجود طرح های کنترلی برای کاهش قیمت مسکن و پاسخگویی به تقاضای موجود، متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در کلانشهر تهران به بیش از 23 میلیون تومان رسیده است.

- جی پلاس، عددی که با توجه به کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید موجود حقوق و دستمزد، خرید مسکن را برای بخش بزرگی از مردم دست نیافتنی تر کرده است.

استدلال عمده دولت در چند سال گذشته درباره دلایل افزایش قیمت زمین و ملک، به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضای مسکن است و بر همین اساس هم طرح مالیات بر خانه های خالی قرار است به اجرا گذاشته شود تا طرف عرضه مسکن تقویت شود.

اعتماد نوشت؛ قرار بر این بود تا طبق طرح مطالعات طرح جامع مسکن، سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود، با این وجود در هفت سال اخیر در هر سال حدود 300 هزار واحد مسکونی ساخته شده است و به این ترتیب در این چند سال، حدود 4 میلیون واحد کمبود عرضه مسکن به وجود آمده و گفته می شود این کمبود عرضه منجر به افزایش قیمت مسکن شد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، مرداد ماه امسال متوسط قیمت یک مترمربع مسکن در شهر تهران به 23 میلیون و 100 هزار تومان رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 77،4 درصد و نسبت به ماه قبل 10،5 درصد افزایش را نشان می دهد.

همچنین در مرداد ماه 1399 تعداد معاملات به 9080 فقره رسیده که نسبت به ماه گذشته 35،4درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 175،8


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه چیزی بازار مسکن را به هم ریخت؟

چه چیزی بازار مسکن را به هم ریخت؟