مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 05:352020-09-21دانش

تصفیه پساب دامداری ها با نوعی کود زیستی ممکن شد


محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به پرورش نوعی باکتری و ساخت راکتوری شدند که با استفاده از آن می توان پساب دامداری ها و فاضلاب های شهری را تصفیه کنند.

- دکتر احمد سلسبیلی مدیرعامل شرکت دانش بنیان، مستقر در پارک فناوری پردیس از کارآفرینان ایرانی غیر مقیم که با طرح بنیاد ملی نخبگان به کشور بازگشته در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در این شرکت ساخت راکتور تولید کود و پرورش نوعی باکتری را در پیش گرفتیم تا به واسطه آن پساب دامداری و فاضلاب شهری را تصفیه کنیم.

وی گفت: روشهای دیگری را قبلا مورد مطالعه قرار داده بودیم اما مزیت روش جدید استفاده از باکتری های موجود در فاضلاب جهت تسریع در امر تصفیه و افزایش بهره وری سیستم تصفیه فاضلاب می باشد.

وی با بیان اینکه روشهایی که تاکنون برای تصفیه به کار گرفته شده اند بسیار قدیمی، پر هزینه و کم بازده هستند، بیان کرد: این روش ها معمولا هزینه های زیادی را به تصفیه خانه ها تحمیل کرده و حجم زیادی از لجن به وجود می آورند که این یکی از مشکلات روشهای قدیمی است.

سلسبیلی با تاکید بر اینکه به دلیل اهمیت بازگشت آب برای مصارف دیگر، استفاده از روشهای جدید می تواند کاربردی تر باشد، بیان کرد: با این روشی که اکنون در پیش گرفته ایم می توانیم پسآب حاصل از دامداری ها و فاضلاب شهری را تصفیه کرده، ماده ای با ارزش و گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصفیه پساب دامداری ها با نوعی کود زیستی ممکن شد

تصفیه پساب دامداری ها با نوعی کود زیستی ممکن شد