مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 05:102020-09-21پزشكي

کمبود ویتامین D، تهدیدی برای سلامت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گزارش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکی از آن است که 30 تا 50 درصد جمعیت کشور با کمبود ویتامین D مواجه هستند و بیشترین میزان شیوع این کمبود در سالمندان، - افزایش شیوع بیماری های ناشی از کمبود ویتامین D سلامت ایرانی ها را به خطر انداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گزارش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکی از آن است که 30 تا 50 درصد جمعیت کشور با کمبود ویتامین D مواجه هستند و بیشترین میزان شیوع این کمبود در سالمندان، زنان در سنین باروری و کودکان مشاهده می شود.

ویتامین D، یک ویتامین محلول در چربی است و چرخش مقادیر کافی این متابولیت در گردش خون جهت حفظ سلامت استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی، غده های جنسی و عضلات در همه سنین و نژاد ها ضروری است.

نتایج تحقیقات کشوری نشان می دهد کمبود ویتامین D باعث بروز بیماری های مانند ام اس می شود و بر اساس مشاهدات در مناطقی که آفتاب بیشتری دارند این بیماری کمتر دیده شده و کمبود آن میزان ترشح انسولین از پانکراس را کاهش می دهد و در نتیجه احتمال ابتلا به دیابت نوع اول بالا می رود.

عباس بهروزی متخصص داخلی روز یکشنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش شیوع بیماری های ناشی از کمبود ویتامین D مانند همه دنیا سلامت ایرانی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود ویتامین D، تهدیدی برای سلامت

کمبود ویتامین D، تهدیدی برای سلامت