مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 05:052020-09-21اقتصادي

300 هزار راس دام سنگین در آذربایجان غربی واکسینه می شوند


سرپرست دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز فاز دوم مایه کوبی بیماری تب برفکی در دام های سنگین استان خبر داد و گفت: در این راستا 300 هزار راس دام سنگین در استان واکسینه می شوند.

- امید خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرحله دوم مایه کوبی دام ها از 20 شهریورماه در دامداری های استان آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه می یابد، افزود: در این طرح نزدیک به 300 هزار رأس دام سنگین با همکاری بالغ بر 95 مرکز مایه کوبی بخش خصوصی با نظارت اکیپ نظارتی بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی شوند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی استان هزینه های مربوط به واکسیناسیون تب برفکی در مناطق محروم را از بودجه های استانی پرداخت می کند از دامداران خواست که نهایت همکاری را با تیم های واکسیناسیون اعزامی اداره دامپزشکی برای پوشش واکسیناسیون داشته باشند.

خلیل زاده با بیان اینکه بیماری تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی مسری دام است، افزود: زخم دهانی، ریزش بزاق، تب، بی اشتهایی، کاهش تولید شیر، لنگش و تلفات در حیوانات جوان برخی از علائم این بیماری هستند.

خلیل زاده توصیه کرد: دامداران برای حفظ سلامت دام های خود و جلوگیری از شیوع بیماری، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و نسبت به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 هزار راس دام سنگین در آذربایجان غربی واکسینه می شوند

300 هزار راس دام سنگین در آذربایجان غربی واکسینه می شوند