مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 04:552020-09-21بين الملل

دفاع شاهزاده سعودی از توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی


رییس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان با بیان اینکه توافق بحرین و امارات با صهیونیستها یک حق حاکمیتی است، گفت که مشکل اصلی مسئله فلسطین، اختلاف در میان گروه های این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شاهزاده ترکی الفیصل رییس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان و سفیر پیشین این کشور در آمریکا و انگلیس به دفاع از توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی پرداخت.

الفیصل به شبکه خبری اسکای نیوز عربی گفت: صلح با اسراییل، یک حق حاکمیتی برای امارات و بحرین است و هیچ کس نمی تواند با آن مخالفت کند .

وی در عین حال مدعی شد که امارات و بحرین با این توافق، از برقراری صلح دائمی و فراگیر در منطقه دست برنداشته اند، بلکه تأکید کرده اند که لزوما باید راهکاری وجود داشته باشد که بر اساس اصل راهکار دو دولتی، کشور فلسطین به پایتختی قدس تشکیل شود .

بیشتر گروههای فلسطینی و کشورهای مسلمان، این اقدام بحرین و امارات را خنجر از پشت به مسئله فلسطین عنوان و تأکید کردند که این دو کشور با اقدام خود، خیانت بزرگی به ملت فلسطین کردند.

صائب عریقات دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) این اقدام بحرین و امارات را به منزله اعلام رسمی پذیرش طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن دانست؛ طرحی که در آن، قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاع شاهزاده سعودی از توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی

دفاع شاهزاده سعودی از توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی