مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 04:552020-09-21سياسي

چرا مکانیسم ماشه ای را پذیرفتند که یکطرفه است؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رجانیوز نوشت: آقای ظریف در این نشست درباره مکانیسم ماشه می گوید بازگشت پذیری، مصالحه ای بوده برای رفع تحریم (تعلیق) وگرنه طرف مقابل آماده برداشتن تحریم ها نبود! ظریف در ادامه می گوید: - مرور اظهارات سال 94 وزیر خارجه در جمع نمایندگان مجلس و در نشست کمیسیون ویژه برجام نشان می دهد چگونه سازوکار عجیب حل و فصل اختلافات به طرف ایرانی تحمیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رجانیوز نوشت: آقای ظریف در این نشست درباره مکانیسم ماشه می گوید بازگشت پذیری، مصالحه ای بوده برای رفع تحریم (تعلیق) وگرنه طرف مقابل آماده برداشتن تحریم ها نبود! ظریف در ادامه می گوید: بازگشت پذیری دست ما را بازتر می گذارد و در صورتی که طرف مقابل مرتکب نقض اساسی - Significant Noncomplince- شد ما سریع تر از طرف مقابل برمی گردیم! وی در ادامه با اشاره به این که بازگشت پذیری یک واقعیت دوطرفه است می افزاید: تحریم های شورای امنیت خاصیتی داشت که نیاز به تصمیم گیری مجدد داشت و با استفاده از ابزاری که تاکنون استفاده نشده؟! توانستیم شرایطی را پیش بیاوریم که بازگشت پذیری را غیرممکن می کند.

اکنون پرسش اینجا است که چگونه مکانیزم بازگشت پذیری در برجام و قطعنامه 2231 به نفع ایران تنظیم شده، که دولت حتی پس از خروج آمریکا از برجام هم دستش از ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مکانیسم ماشه ای را پذیرفتند که یکطرفه است؟

چرا مکانیسم ماشه ای را پذیرفتند که یکطرفه است؟