مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 04:502020-09-21اجتماعي

راز بخارهای موجود در آسمان ملایر


فصل برگ ریز پاییز در ملایر، «شهر جهانی انگور» با حدود 11 هزار هکتار باغ انگور و تاکستان های سرسبز و زرخیز، حکایت و روایتی دیگر دارد.

- ایسنا/همدان فصل برگ ریز پاییز در ملایر، شهر جهانی انگور با حدود 11 هزار هکتار باغ انگور و تاکستان های سرسبز و زرخیز، حکایت و روایتی دیگر دارد.

روزهای پایانی شهریورماه که فرامی رسد وقتی پا در جاده های روستاهای ملایر می گذاری جنب و جوش زنان و مردان روستایی در چیدن انگور از باغات و پهن کردن آنها در مسیرهای کنار جاده، روی پشت بام ها و بر فراز تپه ها چشم نوازی می کند، درست شبیه نقاشی طبیعی بر بومی از خاک.

10 سال به طور مستمر در هفته اول مهرماه روستای هدف گردشگری مانیزان با مردم خونگرم و مهربانش میزبان جشنواره شیره پزی بوده که اکنون به عنوان میراث ناملموس استان همدان به شمار می رود و هر ساله گردشگران فراوانی را از اقصی نقاط کشور راهی این خطه کرده است.

شهد شیرین و دلربای شیرینی های متفاوت مانیزان، بیشتر شامل مشتقات انگور چون شیره، کشمش، باسلوق، لواشک و عسل است با مردمانی ساده و صمیمی، با دستان پینه بسته و اراده ای قوی، با دیگ های بزرگی که بخار شیره پزی از آن به آسمان بلند می شود و ظرف های بزرگ و کوچک شیره های سفید، عسلی، باسلق و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز بخارهای موجود در آسمان ملایر

راز بخارهای موجود در آسمان ملایر