مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 04:452020-09-21اقتصادي

بام ایران پهنه طلای سرخ


زعفران یکی از محصولات صادراتی با ارزآوری بالا است که به طلای سرخ در جهان مشهور است و به گفته کارشناسان کیفیت زعفران تولیدی در چهارمحال و بختیاری از مرغوب ترین انواع آن از هر نظر در کشور محسوب می شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری زعفران یکی از محصولات صادراتی با ارزآوری بالا است که به طلای سرخ در جهان مشهور است و به گفته کارشناسان کیفیت زعفران تولیدی در چهارمحال و بختیاری از مرغوب ترین انواع آن از هر نظر در کشور محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از مشاغل مردمان چهارمحال و بختیاری از دیرباز کشاورزی بوده است و معیشت مردم وابسته به این شغل بود، یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار در کشاورزی بحث آب و خاک است که در سال های اخیر به علت خشکسالی های پی در پی، بهره برداران این حوزه را با چالش جدی مواجه کرده است.

قطعا سودآوری محصول کشاورزی یکی از مهم ترین شاخص ها برای تامین معیشت کشاورزان است، اما به نظر می رسد کشت محصولات پرآب بر از جمله گندم، برنج، جو و .

برای کشاورزان صرفه اقتصادی چندانی ندارد.

امروزه کشت گیاهان دارویی و زعفران سودهی مطلوبی را برای کشاورزان سراسر کشور دارد، چهارمحال و بختیاری به علت شرایط آب و هوایی و ارتفاع از سطح دریا یکی از بهترین مکان ها برای کشت این نوع محصولات است و در سال های اخیر شاهد گرایش کشاورزان به کشت زعفران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بام ایران پهنه طلای سرخ

بام ایران پهنه طلای سرخ