مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 10:302020-09-20اقتصادي

ابراهیم رزاقی:60 میلیون نفر زیر خط فقر قرار دارند


به دلیل آنکه دولت هیچ نظارتی در حوزه اقتصادی ندارد و دولت عملا خود را کنار کشیده و اقتصاد کشور را رها کرده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از نامه‌نیوز، وضعیت اقتصادی این روز‌های ایران به‌گونه‌ای است که اطمینانی نیست که وقتی از خواب بیدار می‌شویم قیمت‌ها به خصوص در اقلام اساسی نسبت به شب گذشته چند برابر نشده باشد؛ برای مثال بالارفتن قیمتکالا‌هایی مانند تخم مرغ یا کره با هیچ منطقی سازگار نیست و مشخص نیست که دولت در کنترل قیمت‌ها دقیقا چه نقشی ایفا می‌کند.

ابراهیم رزاقی، اقتصاددان درباره علل افسارگسیختگی قیمت‌ها گفت: «اگر بخواهیم رفتار اقتصادی مسئولان را تحلیل کنیم، ناچاریم که تحلیلی کلی از سیاست‌های کلی اقتصادی ایران بعد از انقلاب داشته باشیم.

یک رویکرد اقتصادی در دوران جنگ وجود داشت که دولت در برابر فشار‌های خارجی تسلیم نمی‌شد و سعی می‌کرد در عین حال که مقاومت کند، با استفاده از سازوکار‌های منطقی نیاز مردم را تأمین کند.

مانند امروز در آن زمان هم مواد غذایی در کشور کم بود، اما دولت ارز ارزان در اختیار برخی قرار نمی‌داد که بدون هیچ نظارتی جنس وارد کنند بلکه با تعیین قیمت و ارائه کوپن و ایجاد تعاونی‌ها اجناس را به صورت منطقی بین مردم توزیع می‌کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراهیم رزاقی:60 میلیون نفر زیر خط فقر قرار دارند

ابراهیم رزاقی:60 میلیون نفر زیر خط فقر قرار دارند