مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 09:102020-09-20اقتصادي

تهران وارد موج سوم کرونا شده است/ محدودیت ها باید برگردد


فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: تهران وارد موج سوم کرونا شده و اگر مداخلات جدی صورت نگیرد هفته های سختی را خواهیم داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاستان تهران، افزود: آمار روزهای اخیر نشان از آن است که در تهران وارد موج سوم شده ایم، به گونه ای که فاصله بین موج دوم و موج سوم فاصله بسیار کوتاهی بود.

با توجه به اینکه از روز شنبه تا به امروز در حال رصد وضعیت هستیم، به نظر می رسد که آمار رو به افزایش است و طبیعتاً این آمار موج گذرا تلقی نمی شود، آماری که الان تجربه می کنیم در تطابق با شکل گیری موج سوم است.

وی با بیان اینکه در طول دو هفته گذشته میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محیط های عمومی و خدماتی بالای 85 درصد بود که با افت 15 درصدی همراه بوده است، ادامه داد: این آمار در موج دوم تا زیر 10 درصد در تهران افت کرد که امیدواریم این اتفاق مجدداً تکرار نشود، بنابراین بخشی از دلایل شکل گیری موج سوم به دلیل کم شدن رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

به گفته زالی، حجم مسافرت های اخیر نیز بار بسیار زیادی در نقل و انتقال و چرخش ویروس داشت، البته اگرچه هنوز در رابطه با تفاوت ماهیت ویروس تهران و سایر استان ها مستندات کافی نداریم، اما به طور بالقوه این احتمال وجود دارد که چرخش های بین شهری ویروس ها زمینه را برای جهش ویروس آماده کند که این مسئل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران وارد موج سوم کرونا شده است/ محدودیت ها باید برگردد

تهران وارد موج سوم کرونا شده است/ محدودیت ها باید برگردد