مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 09:102020-09-20اجتماعي

روایتی غم انگیز از ورود اسرای کربلا به شام/ حجاب مطالبه اسرا بود


همزمان با آغاز ماه صفر سال 61 هجری قمری کاروان اسرای اهل بیت (ع) به همراه سرهای بریده و بر نیزه شده شهدای کربلا وارد شام شد.

- همزمان با آغاز ماه صفر سال 61 هجری قمری کاروان اسرای اهل بیت (ع) به همراه سرهای بریده و بر نیزه شده شهدای کربلا وارد شام شد.

تا اول ماه صفر، بین کوفه و شام در راه بودند، در این میان قوم ستمگر سر مبارک امام حسین (ع) و نیز زنان و مردان اسیر خاندان را حرکت دادن تا نزدیک شهر دمشق رسیدند.

ام کلثوم (س) به شمر که از افراد آن قوم ستمگر بود، نزدیک شد و به او گفت: درخواستی از تو دارم! شمر گفت: درخواستت چیست؟ ام کلثوم (س) فرمود: اینک به شهر شام رسیدیم، اگر خواستی ما را وارد شهر کنی از دروازه ای ببر که تماشاگر کمتری دارد تا مردمان نظاره گر کمتری باشند و به ما کمتر نگاه کنند و امر کن سرهای شهدا را از میان ما بیرون ببرند و دور کنند و پیش دارند تا مردم به تماشای آنها مشغول شوند و به ما کمتر نگاه کنند زیرا از کثرت نگاه هایشان به ما در این حال خوار و رسوا شده ایم! شمر بن ذی الجوشن خبیث و ملعون بر عکس مطالبه حضرت ام کلثوم (س) رفتار کرد و فرمان داد که سرها را بر سر نیزه و در وسط کاروان حرکت دهند.

گزارش سهل بن سعد از واقعه ورود اسرا به شام تقی الدین ابراهیم بن علی کفعمی در پایان قرن نهم هجری در کتاب المصباح خویش این چنین آورده است: یکی از گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی غم انگیز از ورود اسرای کربلا به شام/ حجاب مطالبه اسرا بود

روایتی غم انگیز از ورود اسرای کربلا به شام/ حجاب مطالبه اسرا بود