مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 08:052020-09-20ورزشي

ستاره شناسان فاصله دقیق تا یک مغنااختر را اندازه گرفتند


یک تیم بین المللی از ستاره شناسان با استفاده از آرایه خط پایه بسیار بزرگ (Very Long Baseline Array) به اختصار VLBA متعلق به بنیاد ملی مهندسی آمریکا اندازه گیری هندسی مستقیم فاصله تا مگنتار XTE J1810-197 را که در صورت فلکی کمان قرار دارد، - ستاره شناسان فاصله دقیق تا یک "مغنااختر" را اندازه گرفتند یک تیم بین المللی از ستاره شناسان با استفاده از "آرایه خط پایه بسیار بزرگ"(Very Long Baseline Array) به اختصار "VLBA" متعلق به "بنیاد ملی مهندسی آمریکا" اندازه گیری هندسی مستقیم فاصله تا مگنتار "XTE J1810-197" را که در صورت فلکی "کمان" قرار دارد، انجام داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سای نیوز، مگنتارها یا مغنااخترها(Magnetar) انواع مختلفی از ستاره های نوترونی هستند که بقایای ابرمتراکم ستاره های بزرگی هستند که به صورت ابرنواختر منفجر شده اند و میدان های مغناطیسی بسیار قدرتمندی دارند.

میدان مغناطیسی معمولی یک مگنتار، یک تریلیون برابر قوی تر از میدان مغناطیسی زمین است که مگنتارها را به مغناطیسی ترین اجرام جهان هستی تبدیل می کند.

آنها می توانند انفجارهای نیرومندی از اشعه ایکس و اشعه گاما منتشر کنند و اخیراً به یک کاندیدای اصلی به عنوان منبع انفجارهای رادیویی سریع (FRB) شناخته شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستاره شناسان فاصله دقیق تا یک مغنااختر را اندازه گرفتند

ستاره شناسان فاصله دقیق تا یک مغنااختر را اندازه گرفتند