مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 07:552020-09-20اقتصادي

برنامه های سازگاری با کم آبی برای هر استان تصویب می شود


درصدد تدوین و تصویب برنامه های سازگاری با کم آبی برای هر استان هستیم به طوری که میزان آب موجود و نیازهای منطقه سنجیده و در دستگاه های ملی تصویب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازادامه خواهد داشت تا زمانی که بتوانیم بگوییم جمعیت روستایی بهره مند از آب سالم و پایدار، از 82.

5 درصد به 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

نسبت جمعیت روستایی برخوردار از شبکه آب سالم و پایدار به نسبت جمعیت روستایی که از آب پایدار برخوردار نیستند چهار به یک است وی با بیان اینکه جمعیت روستایی بهره مند از آب شرب به طور متوسط در جهان 53 درصد است، یادآور شد: از این حیث عملکرد بسیار مثبتی داریم و تلاشمان در این زمینه متوقف نخواهد شد؛ ضمن اینکه نسبت جمعیت روستایی برخوردار از شبکه آب سالم و پایدار به نسبت جمعیت روستایی که از آب پایدار برخوردار نیستند چهار به یک است.

اردکانیان با اشاره به ضرورت توجه به آب مصرفی در بخش کشاورزی، اظهار کرد: باید مسئله توجه به آب مصرفی در کشاورزی به مطالبه اجتماعی تبدیل شود؛ همان طوری که مشکل آب شرب در روستاها امروز مورد توجه است باید الگوی کشت مناسب، اجرای صحیح این الگوی کشت در کشور، استفاده مناسب از آب و همچنین روش های صحیح آبیاری نیز مورد توجه قرار گرفته و از دغدغه عموم مردم باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های سازگاری با کم آبی برای هر استان تصویب می شود

برنامه های سازگاری با کم آبی برای هر استان تصویب می شود