مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 07:252020-09-20بين الملل

موضع آمریکا برای جامعه جهانی و سازمان ملل قابل قبول نیست


یک استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان گفت: ادعای آمریکا مبنی بر بازگشتن تحریم های سازمان ملل علیه ایران بی اساس است و در عمل تحریم های خاصی علیه ایران اعمال نمی شود.

- ایسنا/اصفهان یک استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان گفت: ادعای آمریکا مبنی بر بازگشتن تحریم های سازمان ملل علیه ایران بی اساس است و در عمل تحریم های خاصی علیه ایران اعمال نمی شود.

محمدعلی بصیری در گفت وگو با ایسنا در خصوص ادعای وزیر امور خارجه آمریکا که با فعال سازی مکانیسم ماشه، تحریم های سازمان ملل علیه ایران از سر گرفته می شود، اظهار کرد: شاید در تاریخ 70 ساله سازمان ملل این نخستین باری باشد که بین اعضای دائم شورای امنیت چنین پرونده ای با این خصوصیات دارای چنین اختلاف های حقوقی و مبنایی باشد.

آن چیزی که منشور ملل متحد و مبانی پایه ای آن تصریح می کند این است که رأی اکثریت ملاک است و این مهم را دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گوشزد کرد.

وی افزود: بنابراین نظر اکثریت اعضای برجام که اعضای دائم شورای امنیت هم هستند ملاک است که اذعان کرده اند مواضع آمریکا قانونی نیست و ما خواسته های ایالات متحده را اجرا نمی کنیم که این موضوع را به شکل کتبی به دبیر کل سازمان ملل هم اعلام کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع آمریکا برای جامعه جهانی و سازمان ملل قابل قبول نیست

موضع آمریکا برای جامعه جهانی و سازمان ملل قابل قبول نیست