مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 18:352020-09-19اقتصادي

بسترسازی برای فساد، با قیمت گذاری سلیقه ای مواد اولیه دارویی!


برخی از شرکت های واردکننده با سوءاستفاده از سازوکار موجود، مواد اولیه دارویی را با قیمتی بیش از قیمت نهایی محصول وارد کشور کرده و به فروش می رسانند.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس - محمد رضازاده: مسئله تخصیص ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی در دوران تحریم، یکی از چالش های مهم کشور در سال های اخیر بوده است.

به منظور استفاده بهینه از منابع ارزی محدود کشور، قیمت گذاری کالای اساسی وارداتی توسط دستگاه های مسؤول انجام می گیرد تا واردکنندگان ملزم به واردات کالا با قیمت های مشخص شوند.

در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی (به عنوان یکی از گروه های 25 گانه کالاهای اساسی)، قیمت گذاری کالاهای وارداتی بر عهده سازمان غذا و دارو است و این سازمان برای محصول نهایی دارو و تجهیزات پزشکی این قیمت گذاری را انجام می دهد.

برخلاف محصول نهایی دارو، قیمت گذاری مواد اولیه دارویی در کشور تاکنون توسط سازمان غذا و دارو انجام نشده است، این در حالی است که در دو سال گذشته (سال 97 و 98) بیش از 1.

9 میلیارد یورو از منابع ارزی کشور صرف واردات مواد اولیه دارویی شده است.

همان گونه در نمودار زیر مشاهده می شود، روند تخصیص ارز به واردات مواد اولیه دارویی در سال های گذشته روندی صعودی بوده است و در سال هایی که تهدید تحریم ها جدی بوده (مانند سال 97)، این مقدار به بیش از یک میلیارد ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسترسازی برای فساد، با قیمت گذاری سلیقه ای مواد اولیه دارویی!

بسترسازی برای فساد، با قیمت گذاری سلیقه ای مواد اولیه دارویی!