مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 10:502020-09-19اقتصادي

ور ود سالانه 579 هزار تُن آلودگی هوا به ریه تهرانی ها


مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: خودروهای سواری سالانه 579 هزار تُن آلودگی وارد ریه تهرانی ها می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، حسین شهیدزاده در آستانه روز جهانی حمل و نقل پاک اظهار داشت: تعداد کل خودروهای سواری تهران، حدود 3 میلیون و 435 هزار دستگاه برآورد می شود که از این تعداد بیش از 100 هزار دستگاه از سن فرسودگی عبور کرده و علاوه بر مصرف بالای سوخت، آلایندگی بالایی نیز تولید می کنند.

  وی با اشاره به اینکه میزان انتشار خودروهای سواری تهران سالانه مجموعا 579 هزار تن است، اظهار کرد: خودروهای سواری هر روز یک هزار و 586 تن آلاینده های بیماری زا، وارد ریه شهروندان تهرانی می کنند.

شهیدزاده با بیان اینکه 82 درصد اکسیدهای گوگرد و 23 درصد ذرات معلق هوای تهران از کل انتشار آلایندگی ناشی از وسایل نقلیه مختلف را خودروهای سواری تولید می کنند، تصریح کرد: سهم این خودروها در تولید منواکسیدکربن 46 درصد، اکسیدهای نیتروژن 45 درصد و ترکیبات آلی فرار 43 درصد است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر آغاز فصل پاییز و نزدیک شدن به زمان بروز پدیده وارونگی دما (اینورژن) که افزایش آلودگی هوای پایتخت را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: بدون تردید، عدم اجرای طرح ترافیک و عدم کنترل معاینه فنی خودروهای عبوری، میزان تراکم آلایند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ور ود سالانه 579 هزار تُن آلودگی هوا به ریه تهرانی ها

ور ود سالانه 579 هزار تُن آلودگی هوا به ریه تهرانی ها