مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 08:452020-09-19پزشكي

افزایش 40 تخت مراقبت های ویژه نوزادان در سیستان و بلوچستان


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توسعه بخش های مراقبت ویژه نوزادان 40 تخت به سرجمع تخت های NICU در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزوده شده است.

- رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  عملیات بازسازی و استاندارد سازی  بخش های  مراقبت های ویژه نوزادان یکی از اقدامات ارزشمند در مسیر ارتقاء شاخص های سلامت در سیستان و بلوچستان است.

دکتر هاشمی شهری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با اشاره به اهمیت پیشگیری از مرگ و میر و ناتوانی در  نوزادان گفت: برای بهبود کیفیّت زندگی، ارتقاء سلامت جسمی و روانی نسل های آینده و کاهش مرگ و میر در رده های مختلف سنی  مهمترین و اصولی ترین اقدام توسعه  مراقبت های دوران بارداری، افزایش کمّی و ارتقاء کیفی خدمات بهداشتی در مناطق مختلف عشایری، روستایی و شهری است.

وی افزود: با وجود اقداماتی که در حوزه بهداشت و در زمینه تامین سلامت باروری انجام شده و می شود امّا باز هم تعدادی از نوزادان با مشکلاتی از قبیل وزن کم هنگام تولد، تولد پیش از موعد و یا ناهنجاری های مادرزادی به دنیا می آیند که برای زنده نگه داشتن این دسته از نوزادان و یا کاهش آسیب های جسمی و روانی وارده به آنان باید دسترسی عمومی به خدمات ویژه درمانی برای نوزادان را هم افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 40 تخت مراقبت های ویژه نوزادان در سیستان و بلوچستان

افزایش 40 تخت مراقبت های ویژه نوزادان در سیستان و بلوچستان