مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 06:252020-09-19اقتصادي

به گل نشستن بزرگ ترین مزرعه کنجد جنوب کشور در قیروکارزین


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از به گل نشستن بزرگ ترین مزرعه یکپارچه دانه روغنی کنجد به وسعت 55 هکتار در بخش افزر این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قیروکارزین، مهدی همتی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: سطح زیر کشت کنجد علی رغم پیش بینی های ابتدای فصل کاشت نسبت به سال پیش از افزایش 15 درصدی برخوردار و به بیش از 930 هکتار رسیده است.

وی افزود: با توجه به تأمین آب موردنیاز کشت تابستانه کنجد در برخی از مزارع با رهاسازی آب از سد سلمان فارسی قیروکارزین و همت کشاورزان این افزایش سطح رقم خورده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه عملکرد مزارع کنجد در این شهرستان حدود هزار و 200 کیلوگرم در هکتار است ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از هزار و 100 تن کنجد در مزارع قیروکارزین تولید و روانه بازار مصرف شود.

همتی اضافه کرد: مزارع کشت های تابستانه توسط مدیران پهنه و کارشناسان ستادی مستمر پایش و به منظور بهبود عملکرد در این مزارع نهاده های یارانه دار به آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار قیروکارزین با 20 درصد تولید کل محصول کنجد استان فارس از عمده تولیدکنندگان کنجد در این استان است، ابراز کرد: به منظور کاهش مصرف آب کشاورزی توسعه کاشت کنجد از سالیان پیش به عنوان کشت جایگزین مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به گل نشستن بزرگ ترین مزرعه کنجد جنوب کشور در قیروکارزین

به گل نشستن بزرگ ترین مزرعه کنجد جنوب کشور در قیروکارزین