مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 05:402020-09-19پزشكي

خطر افزایش مرگ های ناشی از کرونا در پی روند صعودی مبتلایان روزانه


عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: افزایش تعداد مبتلایان کووید_19، بدون شک به افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری می انجامد - عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: افزایش تعداد مبتلایان کووید_19، بدون شک به افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری می انجامد دکتر مسعود مردانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بروز موج سوم کرونا در کشور، گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده است که همه استان ها وضعیت قرمز دارند، بنابراین وضعیت، وضعیت خوبی نیست.

وی با بیان اینکه حتما خطر افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا وجود دارد، افزود: زمانیکه موارد ابتلا به بیماری افزایش یابد، طبیعتا موارد بستری هم بالا می رود.

حال هرچقدر میزان بستری بیشتر شود، میزان انتقال بیماران بدحال به آی سی یو بیشتر شده و 50 درصد از بیمارانی که وارد آی سی یو می شوند، از بین می روند.

همچنین 90 درصد از بیمارانی که به ونتیلاتور متصل شوند نیز از بین می روند.

80 تا 85 مبتلایان کرونا، همچنان بدون نیاز به بستری مردانی همچنین تاکید کرد: باید توجه کرد که معمولا بین 80 تا 85 درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت بوده و می توانند در خانه استراحت کرده و بهبود یابند، اما 15 درصد از مبتلایان علائم شدید دارند که بستری می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر افزایش مرگ های ناشی از کرونا در پی روند صعودی مبتلایان روزانه

خطر افزایش مرگ های ناشی از کرونا در پی روند صعودی مبتلایان روزانه