مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 04:252020-09-19اقتصادي

به ازای تمام املاک اجاری باید چند اظهارنامه ارائه شود؟


طبق اعلام مسئولان سازمان مالیاتی پایان شهریور آخرین مهلت صاحبان املاک اجاری برای پرداخت مالیات است که در این بین مؤدیان بدانند تا باید به ازای تمام املاک مورد اجاره در کل کشور یک اظهارنامه تسلیم کنند.

- طبق اعلام مسئولان سازمان مالیاتی پایان شهریور آخرین مهلت صاحبان املاک اجاری برای پرداخت مالیات است که در این بین مؤدیان بدانند تا باید به ازای تمام املاک مورد اجاره در کل کشور یک اظهارنامه تسلیم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مالیات بر درآمد املاک از انواع مالیات مستقیم است که انواع درآمدهای حاصل از ملک را شامل می شود و مالیات بر اجاره املاک یکی از سه نوع مالیات بر درآمد املاک است که به درآمد حاصل شده اشخاص حقیقی و حقوقی بابت اجاره املاک و مستغلات در ایران تعلق می گیرد.

درآمد مشمول مالیات املاکی که به اجاره واگذار می شود شامل کل مال الاجاره، اعم از نقدی و غیرنقدی پس از کسر 20 درصد بابت هزینه ها، استهلاکات و تعهدات مالک نسبت به مورد اجاره می شود.

لازم به ذکر است که محل سکونت پدر، مادر یا همسر و فرزندان یا اجداد و همچنین محل سکونت افراد تحت تکفل مالک، اجاری تلقی نمی شود و در صورتی که چند واحد مسکونی، محل سکونت مالک یا افراد مذکور باشد یک واحد برای سکونت مالک و یک واحد برای هریک از افراد مذکور از شمول مالیات بر درآمد اجاره خارج می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به ازای تمام املاک اجاری باید چند اظهارنامه ارائه شود؟

به ازای تمام املاک اجاری باید چند اظهارنامه ارائه شود؟