مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 09:452020-09-18بين الملل

مکانیسم ماشه فعال شود ایران دیگر به تعهدات هسته ای خود عمل نمی کند


در صورتی که آمریکا مکانیسم ماشه را فعال کند و 1+4 نتواند مانع از اقدامات آمریکا شود و یا ضررهای آنها را جبران کند ایران می تواند به صورت مرحله ای تعهدات خود در برجام را کاهش دهد.

- حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا اظهار داشت: تفسیری که آمریکایی ها از مکانیسم ماشه دارند بر اساس قطعنامه 2231 و توافقنامه برجام است و آنها فکر می کنند می توانند کلیه قطعنامه هایی که علیه ایران بوده است را برگردانند و مجددا ایران ذیل بند هفتم قرار بگیرد.

وی افزود: مکانیسم ماشه مجوزی برای  آمریکا است تا تحریم های ایران را افزایش دهد و حتی علیه جمهوری اسلامی اقدام نظامی یکجانبه صورت دهد.

البته ایران و اعضای 4 + 1 معتقد به استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه نیستند چون آمریکا از برجام خارج شده است بنابر این حق استفاده از این مکانیسم را ندارد و تاکنون اعضای شورای امنیت به دنبال این هستند که این موضوع اصلا در شورای امنیت مطرح نشود.

کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آنها می خواهند که به ایران در ابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی فشار حداکثری وارد کنند به همین دلیل فردا و پس فردا (شنبه و یکشنبه) آمریکایی ها در بوق و کُرنا خواهند کرد که قطعنامه ها علیه ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکانیسم ماشه فعال شود ایران دیگر به تعهدات هسته ای خود عمل نمی کند

مکانیسم ماشه فعال شود ایران دیگر به تعهدات هسته ای خود عمل نمی کند