مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 09:252020-09-18اقتصادي

بزرگترین طرف های صادرات و واردات ایران + جدول


اگرچه در شرایط فعلی اقتصاد ایران توسعه صادرات غیرنفتی یکی از ارکان مهم اقتصاد ایران و از راه های جبران درآمدهای نفتی است اما مشکلات مختلفی از جمله نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه های تولید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در شرایط فعلی اقتصادی ایران که تحریم های خارجی محدودیت شدید درآمد نفتی را ایجاد کرده است با استفاده از توسعه صادرات غیرنفتی می توان بخشی از نیاز به منابع ارزی را تامین کرد.

  به گفته فعالان اقتصادی و کارشناسان حوزه تجارت علیرغم اینکه تجارت با  مشکلات متعدد داخلی و خارجی مواجه است اما  مسئولان  با بی توجهی به این مشکلات با تصمیمات یک شبه  و وضع قوانین خلق الساعه بر مشکلات صادرکنندگان می افزایند.

  از جمله مشکلاتی که اغلب فعالان اقتصادی در زمینه صادرات غیرنفتی به آن مواجهند می توان به  مشکلات پیمان سپاری ارزی، نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه های تولید اشاره کرد.

  گفتنی است یکی از اساسی ترین مشکلات توسعه صادرات غیرنفتی کشور عدم ثبات در تعامل با کشورهای هدف صادراتی است و به همین دلیل است که آمارهای صادرات غیرنفتی کشور متناسب با ظرفیت های بالقوه اقتصادی کشور نیست.

لذا برای اینکه بتوان به طور اساسی تاثیرات صادرات غیرنفتی در حوزه تولید را مشاهده کرد باید در ابتدا به  اصلاحات ساختاری پرداخت و سپس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین طرف های صادرات و واردات ایران + جدول

بزرگترین طرف های صادرات و واردات ایران + جدول