مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 07:552020-09-18پزشكي

نشانه ای که آنفلوآنزا را از کرونا جدا می کند


ستاد مرکزی مدیریت بحران سازمان نظام پزشکی در بیانیه ای از همزمانی کوویدـ19 و آنفلوآنزا ابراز نگرانی کرده و در این باره نکاتی را گوشزد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، در بیانیه ستاد مرکزی مدیریت بحران سازمان نظام‌پزشکی آمده است: اکنون پزشکان در سراسر جهان نگران همزمان شدن و همراهی اپیدمی فصلی آنفلوآنزا و پاندمی کوویدـ19 هستند.

از آنجایی که نشانه‌های بالینی آنفلوآنزا شبیه به نشانه‌های شایع کوویدـ19 است، نشانه‌ها و علائم آنفلوآنزا می‌توانند با ایجاد مشکل در تشخیص و از طریق مبتلایانی که بیماری ایشان تشخیص داده نشده و تحت قرنطینه و اجرای دستورالعمل‌های مربوطه قرار نگرفته‌اند، خطر گسترش و سرایت بیماری کوویدـ19 را افزایش دهند.

از سوی دیگر، هرگاه شخصی با آلودگی توسط هر کدم از ویروس‌ها دچار آنفلوآنزا یا کوویدـ19 شود، تا اندازه‌ای تضعیف و گرفتار خواهد شد که به سادگی میزبان مساعدی برای ویروس دیگر باشد.

آنچه مسلم است: ابتلای همزمان به هر دو ویروس می‌تواند پیش‌آگهی بالینی بدتری داشته و به خصوص در افراد مسن، و دارای بیماریی‌های زمینه‌ای و نیز کودکان به نتایج ناگواری منجر شود.

یادآور می‌شود که نشانه‌های بالینی مشترک این دو بیماری عبارتند از تب، احساس تب و حرارت، لرز، درد بدن، سرفه ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه ای که آنفلوآنزا را از کرونا جدا می کند

نشانه ای که آنفلوآنزا را از کرونا جدا می کند