مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 شهریور 1399 ساعت 05:352020-09-18ورزشي

هشدار؛ بازی های ویدئویی آنلاین اعتیادآور تر از سایر بازی ها هستند


بنابر اظهارات یک روانشناس، خطر اعتیاد در نوعی از بازی‌های ویدئویی که دارای چند بازیکن هستند و رقابت در آن‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود، به علت اینکه بازیکنان برای خودشان شخصیت مجازی می‌سازند و از دنیای واقعی جدا می‌شوند و در بازی زندگی می‌کنند، بیشتر است چراکه اغلب این بازی‌ها پایانی ندارند.

دکتر مژگان ناقل روانشناس در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه اعتیاد به بازی‌های ویدئویی جزو معیار‌های اختلالات روانی و معضلی جهانی محسوب می‌شود اظهار کرد: تمامی بازی‌های رایانه‌ای تلاششان بر این است که مخاطب را همواره همراه خود نگه دارند و این خاصیت بازی‌های ویدئویی است و نمی‌توان به آن‌ها ایراد گرفت بلکه این ما هستیم که باید استفاده از آن‌ها را محدود کنیم تا به آن‌ها اعتیاد پیدا نکنیم.

این روانشناس ادامه داد: سیستم پاداشی که در مغز انسان وجود دارد همانند زمانی که مواد مخدر مصرف شود در هنگام بازی کردن نیز فعال می‌شود و فرد در هنگام برنده شدن احساس شادی را بر اثر آزاد شدن دوپامین تجربه می‌کند.

وی به بیان علائم اعتیاد به این بازی‌ها پرداخت و گفت: زمانی که فرد مشغول بازی است احساس خوبی دارد و تمایل دارد بیشتر بازی کند تا احساس بهتری داشته باشد، نمی‌تواند زمان بازی کردن را کاهش دهد، ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار؛ بازی های ویدئویی آنلاین اعتیادآور تر از سایر بازی ها هستند

هشدار؛ بازی های ویدئویی آنلاین اعتیادآور تر از سایر بازی ها هستند