مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 04:502020-09-17اجتماعي

شهریار، تنها شاعری که بعد از مشروطیت جامعه را آیینه داری کرد


استاد دانشگاه و شهریار شناس معتقد است: شهریار تنها شاعری است که پس از مشروطیت، جامعه را آیینه داری می کند و شعرهایش در دانشگاه، مسجد، شهر و روستا خوانده می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی استاد دانشگاه و شهریار شناس معتقد است: شهریار تنها شاعری است که پس از مشروطیت، جامعه را آیینه داری می کند و شعرهایش در دانشگاه، مسجد، شهر و روستا خوانده می شود.

ابوالفضل علیمحمدی، استاد دانشگاه و یکی از شهریار شناسان کشور، سال های بسیاری در محضر استاد شهریار شاگردی کرده و از سال 65 تا پایان عمر استاد شهریار نیز همراه و همنشین استاد بوده و خاطرات بسیاری از استاد دارد.

علیمحمدی که هم اکنون مدرس دانشگاه هنر اسلامی تبریز است، در مورد جایگاه شعری استاد شهریار به خبرنگار ایسنا، می گوید: شهریار پیش از این که به عنوان یک شاعر ترکی گوی معرفی شود، مطرح ترین شاعر پارسی گوی معاصر بوده است.

او با بیان این که دو زبانه بودن استاد شهریار امتیاز دیگری است که شهریار با اتکا به استعداد و نبوغ ذاتی خود به بهترین نحو از این مزیت استفاده کرده و در اشعار ترکی نیز طبع لطیف خود را به شکل اعجاب انگیزی به نمایش می گذارد، ادامه می دهد: در حقیقت شهریار اولین شاعر در طول تاریخ ادبیات ایران است که در هر دو زبان ترکی و فارسی افتخارآفرینی کرده و شاهکارهای بسیار بی نظیری خلق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهریار، تنها شاعری که بعد از مشروطیت جامعه را آیینه داری کرد

شهریار، تنها شاعری که بعد از مشروطیت جامعه را آیینه داری کرد