مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 05:002020-09-16پزشكي

مردان 2 برابر زنان به سرطان معده مبتلا می شوند


احتمال بروز سرطان معده در مردان دو برابر بیش از زنان است و استعمال سیگار را می توان مهمترین علل آن دانست.

عباس هدایت آنکولوژیست در گفت وگو با ایرنا افزود: سرطان معده می‌تواند از طریق لایه بیرونی معده به اندام‌های مجاور مانند لوزالمعده مری یا روده منتشر و از طریق خون به کبد، شش‌ها و سایر اندام‌ها نفوذ می‌کند.

وی اظهار داشت: سرطان معده از 50 سال به بالا آغاز می شود و سن شیوع و افزایش شیب بیماری، از 60 سال به بالا بوده و بروز این بیماری در کشور 10 سال جوانتر از دنیاست.

این آنکولوژیست خاطرنشان کرد: افرادی که رژیم غذایی آنها پر از غذاهای دودی، شور یا ترشی باشد، ممکن است در معرض خطر مضاعف ابتلا به سرطان معده باشند و از سوی دیگر خوردن میوه‌ و سبزی‌های تازه محافظی در برابر این بیماری است.

این پزشک ادامه داد: عفونت، خطر التهاب معده و زخم معده و همچنین ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد و احتمال ابتلای سیگاری‌ها به این بیماری بیشتر از آنهایی است که سیگار نمی‌کشند.

هدایت با بیان اینکه سرطان معده کشنده ترین سرطان در ایران است، افزود: این سرطان سالانه جان هشت هزار نفر را می‌گیرد و بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت حدود یک سوم مرگ و میرهای ناشی از سرطان معده به دلیل عادت های غذایی و رفتاری نادرست مانند مصرف ناکاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان 2 برابر زنان به سرطان معده مبتلا می شوند

مردان 2 برابر زنان به سرطان معده مبتلا می شوند