مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 04:252020-09-16سياسي

نظارت یک باستان شناس بر مرمت گنبد شیخ لطف الله


بعد از مطرح شدن انتقادات فراوانی که به مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله وجود داشت، گویا یک تغییر در معادله مرمت این گنبد ایجاد شده و آن هم، افزوده شدن یک ناظر باستان شناس به همان تیم مرمتگر قبلی است.

- علیرضا جعفری زند که این روزها یافته های مهم او در فصل هفتم کاوش تپه اشرف، پرده از چهره باستانی اصفهان برداشته، قرار است از این پس بر ادامه مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله نظارت داشته باشد.

این باستان شناس که اخیرا موفق به رویت و مطالعه طرح مرمتی گنبد مسجد شیخ لطف الله شده، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: زمانی بنده مخالف مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله بودم و فکر می کردم هر آنچه که در گنبد مدرسه چهارباغ و مسجد جامع عباسی اتفاق افتاده، قرار است اینجا هم تکرار شود.

آن زمان حرف من این بود که تا زمانی که ما به تجربه کافی در زمینه کاشی کاری گنبد دست نیافته ایم، نباید دست به مرمت آن ها بزنیم، اما بعد از دیدن طرح مرمتی گنبد نظرم عوض شد.

وی تصریح کرد: به گمان من پیش درآمد و طرح مرمتی گنبد مسجد شیخ لطف الله جای اشکالی ندارد و اگر مرمت بر اساس همین طرح اصولی اجرا شود، خیلی هم خوب است.

همان روزها که این مرمت برای من ناشناخته بود نیز دعوتی شد و از فاصله نزدیک گنبد را دیدم و متوجه شدم که هیچ اتفاق ناگواری روی آن نیفتاده و اتفاقی هم که افتاده قابل دفاع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت یک باستان شناس بر مرمت گنبد شیخ لطف الله

نظارت یک باستان شناس بر مرمت گنبد شیخ لطف الله