مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 03:202020-09-14اقتصادي

توسعه 6 هزار هکتار باغ دیم در اراضی شیبدار لرستان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برنامه توسعه باغات دیم در هفت شهرستان استان با مساحت بیش از 6 هزار هکتار در حال انجام است که هدف از انجام آن جلوگیری ازفرسایش خاک و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است.

- علیرضا احمدوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، اظهار داشت: باتوجه به سند توسعه باغات دیم که در  سال 95 در استان تدوین شد یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی توسعه باغات به صورت دیم است.

وی افزود: برنامه توسعه باغات دیم در هفت شهرستان استان با مساحت بیش از 6 هزار هکتار در حال انجام است.

  مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: گسترش این طرح در مناطقی که میزان بارش آن ها بالای 300 میلی متر بوده و استعداد توسعه باغات را داشته باشند در اولویت جهاد کشاورزی استان است.

احمدوند با اشاره به اینکه گونه های مختلف بادام، انگور، گل محمدی، انجیر و انار در اولویت کشت جهاد کشاورزی قرار دارد، تصریح کرد:  منطقه مورد نظر پس از استعداد یابی، شناسایی خاک، شیب، میزان بارندگی در اولویت قرار می گیرد که بر اساس دستورالعمل محققان اقدام به کشت در آن ها انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد:  توسعه باغات دیم در استان بدین منظور است که بهره وری بهینه از آب صورت گیرد همچنین  ازفرسایش خاک جلوگیری می کند و ایجاد اشتغال و درآمد د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه 6 هزار هکتار باغ دیم در اراضی شیبدار لرستان

توسعه 6 هزار هکتار باغ دیم در اراضی شیبدار لرستان