مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 10:002020-09-13دانش

ساخت نانومواد طلا در سلول های سرطانی به واقعیت پیوست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان معمولا برای سنتز آزمایشگاهی نانوذرات طلا به پیش ساز های یونی و عوامل کاهنده ای نیاز دارند که آن هم تحت شرایط خاصی مانند دما، - مهندسان بیوشیمی و محیط زیست در آمریکا برای نخستین بار روش بیوسنتز نانوذرات طلا را درون سلول های سرطانی بدون نیاز به آزمایشگاه ابداع کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان معمولا برای سنتز آزمایشگاهی نانوذرات طلا به پیش ساز های یونی و عوامل کاهنده ای نیاز دارند که آن هم تحت شرایط خاصی مانند دما، pH و زمان خاص ممکن است.

همین امر منجر به تغییر اندازه، مورفولوژی (ریخت شناسی) و ویژگی های ذرات نانو می شود که ارتباط مستقیمی با شرایط ساخت آن ها درون سلول، اقامت در داخل بدن و سپس خروج آن ها دارد.

در همین راستا محققان دانشگاه مریلند در بالتیمور برای جلوگیری از این تغییرات، روشی را برای بیوسنتز نانوذرات طلا ابداع کردند که دیگر نیازی به روش های معمول آزمایشگاهی ندارد.

آن ها بررسی کردند که چگونه سلول های سرطانی مختلف با تشکیل نانوذرات طلا، به وارد کردن اسید کلروآوریک به ریزمحیط سلولی آن ها واکنش نشان می دهند.

این نانوذرات تولید شده در سلول کاربرد های بسیاری در پزشکی از جمله در تصویربرداری با اشعه ایکس و از بین بردن بافت یا سلول های غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانومواد طلا در سلول های سرطانی به واقعیت پیوست

ساخت نانومواد طلا در سلول های سرطانی به واقعیت پیوست