مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 08:352020-09-13اقتصادي

فعالیت 10 کارخانه روغن کشی زیتون در گیلان/تولید 17 هزار تن زیتون در سال گذشته


مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اعلام جایگاه سومی گیلان در عرصه تولید زیتون در کشور گفت: در سال گذشته 17 هزار و 550 تن زیتون باارزش اقتصادی هزار و 140 میلیارد ریال برداشت شده که قطعاً این آمار در سال جدید افزایش پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، مهدی پارسا فر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان باغات زیتون در استان گیلان اظهار کرد: در استان گیلان 9 هزار و 150 هکتار باغ زیتون در شهرستان رودبار وجود دارد که هشت هزار و 568 هکتار آن محصول زیتون تولید می کنند.

وی با تأکید بر اشتغال زا بودن تولید زیتون در استان گیلان گفت: در سال گذشته 17 هزار و 550 تن زیتون باارزش اقتصادی یک هزار و 140 میلیارد ریال برداشت شده که قطعاً این آمار در سال جدید افزایش پیدا می کند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گیلان یکی از اهداف جهاد کشاورزی را خودکفایی در عرصه تولید روغن زیتون دانست و تصریح کرد: زیتون دارای فراورده های دیگری ازجمله روغن نیز می باشد که بسیار برای سلامتی انسان مفید است لذا اگر برداشت این محصول به صورت روغنی صورت انجام شود در آینده ای نزدیک در حوزه تولید روغن به خودکفایی خواهیم رسید.

پارسافر با اعلام جایگاه سومی گیلان در عرصه تولید زیتون در کشور بیان کرد: در گیلان 21 هزار بهره بردار زیتون وجود دارد که این امر سبب شد گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 10 کارخانه روغن کشی زیتون در گیلان/تولید 17 هزار تن زیتون در سال گذشته

فعالیت 10 کارخانه روغن کشی زیتون در گیلان/تولید 17 هزار تن زیتون در سال گذشته