مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 20:452020-09-12اقتصادي

گرانی، کرونا و بی توجهی؛ گریبانگیر صنایع دستی شاهرود/ صادرات تعطیل نشد


این روزها گرانی مواد اولیه، شیوع ویروس کرونا و بی توجهی برخی مسؤولان گریبانگیر صنایع دستی شاهرود شده است و هنرمندان بیش از هر زمان دیگری حمایت می خواهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، این روزها که کشور درگیر تنگناهای اقتصادی و شرایط دشواری است، گرانی مواد اولیه، شیوع ویروس کرونا نیز هنرمندان صنایع دستی شهرستان شاهرود را آزار می دهد.

نمی توانیم مواد اولیه بخریم! محمدی، یک هنرمند شاهرودی در همین زمینه می گوید: امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید و دولت باید در این زمینه فکری کند.

او با اشاره به اینکه در زمینه مسگری و مس چکشی مواد اولیه مثل قلع 640 هزار تومان شده که سه برابر قبل است، گفت: نمی توانیم مواد اولیه بخریم و کارگر به کارگیری کنیم.

وی با اشاره به صنعتی شدن صنایع دستی و ورود دلالان به بازار صنایع دستی گفت: وام های بانکی حوزه صنایع دستی صرف دلالی می شود؛ اما ما که تولیدکننده هستیم و از صفر تا 100 کار را انجام می دهیم، دیگر نمی توانیم پنج نفر نیرو به کارگیری کنیم؛ کمر ما شکسته است و توانایی تولید نداریم.

نظارتی بر آموزش ها نیست بهرام ذوالفقاری، هنرمند تراش سنگ های قیمتی در شاهرود هم اظهار کرد: ما با مجوز، کارگاه تولید سنگ قیمتی ایجاد کرده ایم؛ اما مشکل ما صدور شناسنامه برای سنگ های قیمتی است که ارز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی، کرونا و بی توجهی؛ گریبانگیر صنایع دستی شاهرود/ صادرات تعطیل نشد

گرانی، کرونا و بی توجهی؛ گریبانگیر صنایع دستی شاهرود/ صادرات تعطیل نشد