مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 11:152020-09-12اجتماعي

تبدیل تالاب آقگل به پناهگاه حیات وحش/ نصب دریچه هیدرولیکی در تالاب


عباس نجاری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه تالاب آقگل یکی از بزرگترین تالاب های کشور و بزرگترین تالاب طبیعی همدان وسعتی بیش از 830 هکتار دارد اظهار کرد: تالاب طبیعی و فصلی آق گل در حد فاصل استان های همدان و مرکزی در فاصله 37 کیلومتری شمال شرقی این شهرستان ملایر و یک کیلومتری جنوب شرقی اسلامشهر آق گل در بخش جوکار واقع شده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تالاب آقگل به دلیل بارش‎ها و نزولات آسمانی مساحت وضعیت مطلوبی را داشته است افزود: این تالاب یکی از زیستگاه های مهم پرندگان وحشی و کوچ کننده مانند فلامینگو، قو، غاز خاکستری، تنجه، اردک مرمری، اردک سرسبز، مرغ سقا، لک لک و حواصیل به شمار می رود و با توجه به این وضعیت مطلوب پرندگان مهاجر زیادی را در تالاب داشتیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: یکی از برنامه های انجام شده اجرای پروژه دریچه هیدرولکی تالاب آقگل است که در این راستا در پایین ترین سطح ارتقای تالاب روی دیواره نصب دریچه هیدولیکی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تالاب آقگل یک ظرفیت بزرگ در حوزه جمع آوری سیلاب ها و بارندگی های شدید به شمار می رود افزود: در این زمینه ایجاد دریچه هیدرولیکی با هدف و کارکرد یکطرفه روی دیواره تالاب می تواند فواید خوبی داشته باشد که با ایجاد این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل تالاب آقگل به پناهگاه حیات وحش/ نصب دریچه هیدرولیکی در تالاب

تبدیل تالاب آقگل به پناهگاه حیات وحش/ نصب دریچه هیدرولیکی در تالاب