مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 04:102020-09-12اقتصادي

افزایش 3 برابری هزینه قیمت تمام شده کتاب


نایب رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اعلام اینکه قیمت کاغذ نقش بسیار کوچکی در قیمت گذاری نهایی کتاب دارد، گفت: هزینه ویراستار و صفحه بند به صورت جدی افزیش پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، محمود آموزگار در ارتباط زنده تلفنی با برنامه تقاطع فرهنگ رادیو گفت وگو درباره گمانه زنی هایی مبنی بر تخصیص نیافتن ارز 4200 تومانی به واردات کاغذ در آینده نزدیک گفت: کاغذی که مورد مصرف ناشران بود حداکثر با ارز 4200 تومان طی سال های گذشته وارد می شد و حتی قبل از تحریم و کرونا این رویه وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه کاغذ کماکان به صورت یارانه ای و با ارز 4200 تومانی بین ناشران توزیع می شود، گفت: در سال گذشته با توجه به اینکه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران دخالت هایی از حیث تخصیص کاغذ به ناشران داشت و از حیث مصرف و توزیع، در کنار وزارت ارشاد وارد میدان شد، روند کار بهبود یافت.

آموزگار این رویه را موجب کاستن از قیمت های نجومی در بازار آزادِ کاغذ دانست و افزود: در این راستا عموم ناشران توانستند کاغذ مورد نیاز خود را از طریق سامانه ایجاد شده، دریافت کنند.

مدیر انتشارات آمه با اشاره به قیمت کتاب در بازار، به ارائه آمار و ارقام متوسط قیمتی در سال های مختلف پرداخت و گفت: در سال 1394 متوسط قیمت کتاب، 14000 تومان بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 3 برابری هزینه قیمت تمام شده کتاب

افزایش 3 برابری هزینه قیمت تمام شده کتاب