مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 شهریور 1399 ساعت 08:252020-09-11اقتصادي

افت قیمت پیاز و گوجه کام کشاورزان دهاقانی را تلخ کرد


گوجه کاران و پیازکاران به علت نبود خرید تضمینی از جانب دولت و مفت خری دلالان، دچار زیان شده اند، این موضوع کام کشاورزان را تلخ کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دهاقان، قصه تکراری ماندن محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان، امسال هم دوباره در حال تکرار است و این بار نوبت گوجه کاران و پیازکاران است که به علت نبود خرید تضمینی از جانب دولت و مفت خری دلالان، دچار زیان شده اند، این موضوع کام کشاورزان را تلخ کرده است؛ بدهی کشاورزان به بانک ها، نوسانات بازار، مشکلات عرضه محصول به بازار و حاکمیت مطلق دلال ها بر بازار محصولات کشاورزی، درد و رنج تولیدکنندگان را چند برابر کرده است.

در پی تماس تلفنی یکی از کشاورزان پیازکار شهرستان دهاقان و درخواست برای پیگیری موضوع، راهی مزرعه این کشاورز در روستای دزج از توابع بخش مرکزی این شهرستان شدیم.

این کشاورز که دستانش از رنج و زحمت پینه بسته بود، تولیدات خود را نشان داد که بسیار مرغوب و باکیفیت بود.

وجود دلال های خرید از مهم ترین مشکلات کشاورزان است  این کشاورز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: محصول کشاورز تا بخواهد به عرضه برسد  هزینه های زیادی اعم از شخم، خرید نشاء، سموم دفع آفات، استحصال آب از استخر به وسیله سیستم آبیاری تحت فشار و نیروی انسانی برای برداشت را به دنبال دارد، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت قیمت پیاز و گوجه کام کشاورزان دهاقانی را تلخ کرد

افت قیمت پیاز و گوجه کام کشاورزان دهاقانی را تلخ کرد