مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 18:552020-09-10اجتماعي

ازبانگ مرال ها در دل جنگل های هیرکانی تا لغو مرخصی های محیط بانان + فیلم


باتوجه به آغاز فصل گاوبانگی در طبیعت شمال، این روزها 300 محیط بان جنگل های شمال در حالت آماده باش هستند تا محیط امنی را برای مرال ها، این گونه باارزش جنگل های هیرکانی فراهم کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، مرال یا گوزن قرمز به عنوان نماد تنوع زیستی استان مازندران از گونه های حمایت شده ای است که در جنگل های شمال از شمال غرب تا ارسباران و از شمال شرق تا بخش هایی از خراسان شمالی پراکنش دارد و مناطق جنگلی هزارجریب بهشهر و نکا، پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه،کیاسر و محدوده امن منطقه حفاظت شده البرز مرکزی از مهم ترین زیستگاه های مرال در استان محسوب می شوند.

این گونه نماد جانوری استان مازندران و به بزرگ ترین پستاندار علف خوار از گونه های با شکوه جنگل های پهن برگ هیرکانی شمال است.

  در فصل گاوبانگی اگر گوزن نر صدای گوزن نر دیگری را در محدوده قلمرو خود بشنود با سرعت به سمت صدا حرکت می کند تا گوزن مهاجم را از قلمرو خود خارج کند.

گوزن های نر برای تعیین قلمرو به جنگ با دیگر نرها می روند و با ایجاد صدایی شبیه صدای گاو اهلی، گوزن های ماده را در محدوده قلمرو خود جمع می کنند.

باتوجه به آسیب پذیر بودن جمعیت مرال ها در فصل گاوبانگی، محیط بانان استان مازندران با برپایی چادر و استقرار در آنها از ارتفاعات رامسر در غرب تا گلوگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازبانگ مرال ها در دل جنگل های هیرکانی تا لغو مرخصی های محیط بانان + فیلم

ازبانگ مرال ها در دل جنگل های هیرکانی تا لغو مرخصی های محیط بانان + فیلم