مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 06:302020-09-10پزشكي

استقرار نظام پیشگیری از شکستگی های ثانویه ناشی از پوکی استخوان در کشور همسو با دنیا


رییس مرکز تحقیقات استئوپروز استقرار نظام پیشگیری از شکستگی های ثانویه ناشی از پوکی استخوان در کشور را گام موثری در کاهش موارد شکستگی مجدد در بیماران مبتلا به استئوپروز، - رییس مرکز تحقیقات استئوپروز استقرار نظام پیشگیری از شکستگی های ثانویه ناشی از پوکی استخوان در کشور را گام موثری در کاهش موارد شکستگی مجدد در بیماران مبتلا به استئوپروز، افزایش کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به استئوپروز و کاهش مرگ و میر در بیماران مبتلا به استئوپروز خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر افشین استوار با بیان اینکه حدود 50 درصد از شکستگی های استئوپروتیک در بین کسانی اتفاق می افتد که سابقه یکبار شکستگی ناشی از پوکی استخوان داشته اند، گفت: آگاهی، تشخیص و درمان پوکی استخوان که مسبب ایجاد شکستگی است حتی در پیشرفته ترین کشورهای دنیا مورد غفلت قرار گرفته و تنها به درمان شکستگی اکتفا می شود.

وی ادامه داد: از این رو با تشخیص و درمان پوکی استخوان در افراد مبتلا به شکستگی اولیه و ارائه خدمات پیشگیری از شکستگی ثانویه می توان از تعداد بالایی از شکستگی های استئوپروتیک جلوگیری کرد.

دکتر استوار افزود: یکی از اقدامات مهم بین المللی در این زمینه راه اندازی خدمات جامع در قالب نظام یکپارچه پیشگیری از شکستگی (Fracture Liaison Services) است که در دنیا با نام اختصاری FLS شناخته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار نظام پیشگیری از شکستگی های ثانویه ناشی از پوکی استخوان در کشور همسو با دنیا

استقرار نظام پیشگیری از شکستگی های ثانویه ناشی از پوکی استخوان در کشور همسو با دنیا