مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 23:102020-09-09بين الملل

المیادین: امارات و چند کشور، مانع از محکومیت توافق با اسراییل در اتحادیه عرب شدند


شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه در اتحادیه عرب گزارش داد که مصر، اردن و عربستان سعودی به وعده خود برای صدور بیانیه ای در حمایت از فلسطین عمل نکردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع دیپلماتیک به شبکه المیادین لبنان گفتند که محور امارات در اتحادیه عرب، مانع از ارائه قطعنامه تشکیلات خودگردان فلسطین در این اتحادیه شده است.

این منابع چهارشنبه گفتند که صائب عریقات ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ساف دو روز مانده به نشست اتحادیه عرب تهدید کرده بود که چنانچه قطعنامه طرف فلسطینی رد شود، تشکیلات خودگردان از اتحادیه خارج خواهد شد.

عریقات طی تماس تلفنی که با وزیران خارجه اردن و مصر و عربستان سعودی داشته، از این موضع ساف پرده برداشته و به صراحت گفته در صورت موافقت با طرح امارات، از اتحادیه عرب خارج خواهد شد.

به گفته این منابع، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، مصر، اردن، مغرب و سودان مخالف پیش نویس قطعنامه تشکیلات خودگردان بودند و امارات اقدام به ارائه پیش نویس جایگزین کرد و کشورهای مذکور، با این پیش نویس موافقت کردند.

منابع دیپلماتیک المیادین گفتند که لبنان ، عراق، الجزائر و تونس موضع بی طرفانه ای در قبال پیش نویس طرح امارات اتخاذ کردند ولی سومالی و دولت مستعفی منصور هادی مخالفت خود با این پیش ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

المیادین: امارات و چند کشور، مانع از محکومیت توافق با اسراییل در اتحادیه عرب شدند

المیادین: امارات و چند کشور، مانع از محکومیت توافق با اسراییل در اتحادیه عرب شدند