مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 03:152020-09-08اقتصادي

هنر فرش بافی کاشمر رو به زوال است


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر گفت: متأسفانه فرش دستباف شهرستان کاشمر رو به زوال است، با توجه به اینکه نیروی کار جوان دیگر به این حرفه رو نمی آورد باید برای گرایش به آن انگیزه ایجاد شود.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر گفت: متأسفانه فرش دستباف شهرستان کاشمر رو به زوال است، با توجه به اینکه نیروی کار جوان دیگر به این حرفه رو نمی آورد باید برای گرایش به آن انگیزه ایجاد شود.

رضا یوسفی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: سال 1394 فرش کاشمر که بالغ بر 150 سال قدمت دارد در فهرست سازمان تملک فکری به ثبت جهانی رسیده است.

با وجود اینکه زمانی طرح هایی مثل زیرخاکی یا کاسه کوزه که مختص خود کاشمر بوده و به ثبت هم رسیده به کشورهای اروپایی صادر می شد و خریداران خاص خود را داشت اما اکنون شاهد رکود این هنر ارزشمند هستیم.

وی بیان کرد: هر چند فرش دستباف کاشمر از گذشته دارای برند بوده و در سال 94 در فهرست سازمان فکری دنیا جز نه نقطه جغرافیایی ثبت شده اما شاهدیم شاخه های وابسته به این صنعت مانند رنگرزی سنتی کاملاً در حال فراموش شدن است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشمر افزود: دانش های بومی بسیاری در سینه رنگرزان قدیمی نهفته شده که باید از آن استفاده مطلوب شود، اگر این هنرمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر فرش بافی کاشمر رو به زوال است

هنر فرش بافی کاشمر رو به زوال است