مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 10:102020-09-08پزشكي

نانوذرات سرامیک، راهی برای حفظ سلامت فضانوردان


محققان ایتالیایی در بررسی های جدید دریافتند که نانوذرات سرامیکی می تواند عملکرد ویتامین ها در بدن فضانوردان را داشته باشند و از آن ها محافظت کنند.

- جی پلاس ، شاید جمله "ویتامین ات را بخور"، در آینده جای خود را به جمله "نانوذرات سرامیکی ات را قورت بده" بدهد.

با پرداختن پژوهش های فضایی به نانوذراتی که از سلول ها در برابر دلایل متداول آسیب محافظت می کنند، این امکان افزایش می یابد.

ایسنا نوشت، هنگامی که سلول، تعادل طبیعی الکترون ها را در مولکول های سازنده از دست می دهد، "استرس اکسیداتیو"(Oxidative stress) در بدن رخ می دهد.

این یک اتفاق متداول و بخشی از متابولیسم بدن است اما نقش مهمی را نیز در روند پیری و بروز مشکلاتی مانند نارسایی قلبی، آتروفی عضلانی و پارکینسون بر عهده دارد.

بهترین راه برای حفظ تعادل بدن و پیشگیری از استرس اکسیداتیو، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین کافی است اما نانوذرات نیز نتایج امیدوارکننده ای در حفظ تعادل سلول ها داشته اند.

بررسی ها نشان داده است که فضانوردان در فضا به خاطر دریافت اشعه اضافه و شناور بودن در بی وزنی، از استرس اکسیداتیو بیشتری رنج می برند؛ به همین دلیل پژوهشگران "موسسه فناوری ایتالیا"(IIT) مشتاق شدند تا بدانند که آیا نانوذرات می توانند در "ایستگاه فضایی بین المللی&q


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوذرات سرامیک، راهی برای حفظ سلامت فضانوردان

نانوذرات سرامیک، راهی برای حفظ سلامت فضانوردان