مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-08اقتصادي

برداشت آنغوزه در150هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15تن شیرابه آنغوزه در سطحی بالغ بر150هکتار از مراتع این استان برداشت می شود.

- برداشت "آنغوزه" در150هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15تن شیرابه "آنغوزه" در سطحی بالغ بر150هکتار از مراتع این استان برداشت می شود.

غلام حسین حکمتیان اصل روز سه شنبه 18 شهریورماه در جمع خبرنگاران افزود: برداشت آنغوزه در استان 40نفر به طور مستقیم در100روز اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه هر کیلوگرم آنغوزه 250هزار تومان به فروش می رسد، اظهارکرد: میزان درآمد بهره برداران از شیرآبه گیاه دارویی آنغوزه را35 میلیارد ریال برآورد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان یکی از راهکارهای اقتصادی کردن مراتع برای جوامع محلی از اولویت های منابع طبیعی استان است.

حکمتیان اصل تصریح کرد: شیرآبه گیاه دارویی آنغوزه به صورت خام به خارج از کشور صادر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی نبود کارخانه های فرآوری و ضعف بسته بندی های بازار پسند را از مشکلات حوزه گیاهان دارویی در کشور و این استان عنوان و بیان کرد: این چالش باعث کم شدن درآمد بهره برداران ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت آنغوزه در150هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد

برداشت آنغوزه در150هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد