مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-06اقتصادي

اجرای طرح الگوی کشت همچنان در ابهام/دولت حمایت نکند نمی شود


وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش فنی اجرای الگوی کشت آماده است، گفت: حمایت و سیاست گذاری دولت در قیمت گذاری و خرید باید انگیزه لازم را برای افزایش تولید و کسب درآمد کشاورزان جهت مشارکت افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، کاظم خاوازی درباره اجرای طرح الگوی کشت در بخش کشاورزی کشور، افزود: الگوی کشت دو بخش اصلی فنی و سیاستگذاری دارد تا کشاورز ما بداند برای هر منطقه، با توجه به اقلیم مورد نظر، چه گیاهی را در چه زمانی بکارد تا حداکثر عملکرد و حداقل خسارت را داشته باشد.

وی اظهارداشت: با اقدامات صورت گرفته در چهار سال اخیر، بخش فنی الگوی کشت براساس منابع خاک، تحولات اقلیمی 50 سال گذشته و مورفولوژی گیاهان موجود در ایران آماده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فاز اول اجرای الگوی کشت برای کشت پاییزه آماده شده به طوری که تمامی اطلاعات در اختیار ما قرار دارد، اما باید سیاست ها و حمایت های دولت به گونه ای باشد که کشاورز ما که امروز گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی کشت می کند با انگیزه درآمدی بالا به دنبال تولید گیاهانی همچون دانه های روغنی، چغندر قند که محصول نهایی آنها وارداتی است، باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح الگوی کشت همچنان در ابهام/دولت حمایت نکند نمی شود

اجرای طرح الگوی کشت همچنان در ابهام/دولت حمایت نکند نمی شود