مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 05:202020-09-06پزشكي

میکروربات هایی که خود را از سیستم ایمنی بدن پنهان می کنند


پژوهشگران آلمانی، میکروربات هایی ابداع کرده اند که می توانند خود را از سلول های ایمنی پنهان کنند تا دارورسانی را به صورت کارآمد در بدن انجام دهند.

- پژوهشگران آلمانی، میکروربات هایی ابداع کرده اند که می توانند خود را از سلول های ایمنی پنهان کنند تا دارورسانی را به صورت کارآمد در بدن انجام دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ادونسد ساینس نیوز، میکروربات ها این ظرفیت را دارند که آینده پزشکی را به صورت اساسی تغییر دهند.

کوچک بودن میکروربات ها به آنها امکان می دهد تا مسیر خود را در محیط های پیچیده و بسته پیدا کنند و داروها را به نواحی حساسی برسانند که دسترسی به آنها دشوار است.

میکروربات ها می توانند نیاز به جراحی باز را برطرف کنند و با رساندن دارو به نواحی خاصی از بدن، عوارض جانبی درمان هایی مانند شیمی درمانی را به حداقل برسانند.

اگرچه این فناوری، امیدوارکننده است اما چالش های بسیاری مانع کاربرد بالینی آن می شوند که یکی از آنها، واکنش سیستم ایمنی بدن است زیرا سیستم ایمنی بدن، عوامل بیگانه را شناسایی می کند و از بین می برد.

دکتر آبدون پنا فرانسش (Abdon Pena-Francesch)، از پژوهشگران موسسه ماکس پلانک (Max Planck Institute) آلمان گفت: هنگامی که میکروربات ها به بدن ما وارد می شوند، سلول های سیستم ایمنی آنها را به عنوان تهدید شناسایی می کنند و طی فرآی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میکروربات هایی که خود را از سیستم ایمنی بدن پنهان می کنند

میکروربات هایی که خود را از سیستم ایمنی بدن پنهان می کنند