مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 شهریور 1399 ساعت 20:352020-09-05اقتصادي

صادرات گل در گیلان بسیار کم است/ تولید سالانه 26 میلیون هزار شاخه گل در گیلان


به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در گیلان علیرغم ظرفیت مناسب در پرورش گل و گیاه، صادرات در این حوزه بسیار کم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش گل در گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی است، اظهار کرد: گیلان به دلایل شرایط آب وهوا مناسب و معتدل یکی از بهترین استان ها در پرورش گل و گیاه در کشور است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به تولید گل و گیاه در 723 هکتار مزارع گیلان افزود: باغداران گیلانی سالانه 26 میلیون و 800 هزار شاخه و فاصله گل و گیاه زینتی در گیلان تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان صادرات گل و گیاه در استان را بسیار کم دانست و بیان کرد: علیرغم اینکه گیلان دارای ظرفیت مناسبی در پرورش گل و گیاه است ولی میزان صادرات گل در گیلان بسیار کم بوده و در این راه باید از ظرفیت مناطق آزاد و تجاری انزلی، کاسپین و آستارا به درستی استفاده شود.

الماسی با تأکید بر لزوم تلاش برای حل مشکل تولیدکنندگان گل و گیاه در استان گیلان تصریح کرد: تولیدکنندگان گل و گیاه در استان با مشکلات عدیده ای به مانند نداشتن دانش و فناوری روز، کمبود نهاده و همچنین نظام تولید سنتی مواجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات گل در گیلان بسیار کم است/ تولید سالانه 26 میلیون هزار شاخه گل در گیلان

صادرات گل در گیلان بسیار کم است/ تولید سالانه 26 میلیون هزار شاخه گل در گیلان