مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 شهریور 1399 ساعت 12:452020-09-03اقتصادي

رونمایی از آمایش مؤسسات آموزش عالی کشور در بجنورد/ 90 موسسه آمایش می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد غلامحسین رحیمی ظهر امروز در حاشیه سفر به خراسان شمالی طی نخستین نشست خبری خود از آغاز اجرای آمایش مؤسسات آموزش عالی کشور خبر داد و اظهار کرد: در این طرح از مجموع 120 موسسه آموزشی عالی دولتی شناسایی شده در کشور، 90 موسسه دچار الحاق یا تجمیع یا تبدیل می شوند.

وی با اشاره به کاهش دانشجویان کشور از سال 92 تا کنون خاطرنشان کرد: جمعیت دانشجویان کشور در سال 92 به میزان 4 میلیون و 800 هزار نفر بوده که اکنون به رقمی معادل 3 میلیون و 400 هزار نفر رسیده و نشان دهنده خالی بودن حداقل یک میلیون و 200 هزار صندلی دانشگاه ها است.

معاون پژوهشی وزیر علوم با تأکید بر کاهش شدید دانشجویان در دانشگاه های غیردولتی در کشور گفت: علی رغم کاهش دانشجوی طی 5 سال اخیر رشد علمی کشور مسیر خوبی را طی کرده و دارای رشد مثبت بوده و همراه با آن کیفیت مقالات در سطح بین المللی بهبودیافته است.

وی دانشگاه های دولتی مرجع در طرح آمایش را متولی اصلی توسعه علمی کشور دانست و افزود: کاهش دانشجویان در دانشگاه هایی اتفاق افتاده که تأثیر علمی بین المللی در کشور نداشته اند و این امر نشان دهنده توسعه کاذب رشته ها و دانشگاه ها در کشور بوده است.

رحیمی با تشریح فرآیند تصویب آمایش دانشگاه های کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 97 این کارگروه در حال فعالیت و برن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از آمایش مؤسسات آموزش عالی کشور در بجنورد/ 90 موسسه آمایش می شوند

رونمایی از آمایش مؤسسات آموزش عالی کشور در بجنورد/ 90 موسسه آمایش می شوند