مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 شهریور 1399 ساعت 03:302020-09-03سياسي

تنها پرچم دوز مازندران را بشناسید+تصویر


هنرمند 85 ساله ای 6 دهه است پشت چرخ گلدوزی اش می نشیند و پرچم های مذهبی تولید می کند و امروز از او به عنوان تنها پرچم دوز مازندران یاد می شود.

- صدای چرخ گلدوزی پرچم دوز قدیمی اهل ساری و تنها پرچم دوز مازندران یکی از قدیمی ترین صداهایی است که در حوالی میدان ساعت ساری هر روز شنیده می شود و آثاری که تولید می کند از مهم ترین ملزومات مجالس عزای امام حسین(ع) است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، برج ساعت ساری اگر قرار باشد روزی زبان باز کند و بگوید که یکی از قدیمی ترین صداهای به جا مانده در گوشش چه صدایی است، حتما به صدای چرخ گلدوزی استاد عینعلی حب علیشاهی اشاره می کند؛ هنرمند 85 ساله ای که بیش از 6 دهه است پشت چرخ گلدوزی اش می نشیند و پرچم های مذهبی تولید می کند و امروز از او به عنوان تنها پرچم دوز مازندران یاد می شود.

مناسبت های مذهبی مانند عزاداری ماه محرم در ذهن همه ایرانی ها و شیعیان با تصویر نمادهای مختلف عزاداری ثبت شده است ؛ از علم و کتل گرفته تا بیرق های عزا و پرچم های بزرگ و کوچکی که در مساجد، تکایا، حسینیه ها، سردرِ خانه ها و مقابل دسته های عزاداری به چشم می آمد.

در میان انواع ابزار و نمادها و تجهیزات مربوط به عزاداری های ماه محرم و حتی سایر مناسبت های مذهبی، پرچم ها نقش پررنگ تری دارند، پرچم هایی که برخی از آن ها در هیأت ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها پرچم دوز مازندران را بشناسید+تصویر

تنها پرچم دوز مازندران را بشناسید+تصویر