مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 03:102020-09-01پزشكي

خطرات ناشی از وقوع سیلاب و فرسایش خاک بیشتر احساس می شود


یک عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: امروزه خطرات ناشی از وقوع سیلاب و فرسایش خاک بیشتر احساس می شود.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: امروزه خطرات ناشی از وقوع سیلاب و فرسایش خاک بیشتر احساس می شود.

رضا چمن پیرا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال های اخیر رشد روزافزون جمعیت و رویکرد جوامع بشری به الگوهای مصرف روزانه، نیاز به آب و مواد غذایی را دوچندان کرد.

وی ادامه داد: انسان ها برای تأمین نیازهای آنی خود به بهره برداری از عرصه های منابع طبیعی روی آوردند.

این بهره برداری ها در بیشتر موارد چنان سریع، نامعقول و منفعت طلبانه بود که باعث برهم زدن نظم و تعادل سیستمی حوزه های آبخیز شد.

چمن پیرا اضافه کرد: بهره برداری از این منابع بدون توجه به توان طبیعی آن ها سبب پسرفت و کاهش نفوذپذیری خاک، زوال پوشش گیاهی، افزایش سیل، تشدید فرسایش، رسوب زایی در پایین دست، وقوع خشکسالی های مکرر، کاهش توان تولید، هدر رفت بخش قابل ملاحظه ای از سرمایه های طبیعی و بروز مشکلات و مسائل اقتصادی و اجتماعی شد.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان یادآور شد: چنین مشکلاتی باعث شکل گیری نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی به منظور جلوگیری از روند تخریب عرص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات ناشی از وقوع سیلاب و فرسایش خاک بیشتر احساس می شود

خطرات ناشی از وقوع سیلاب و فرسایش خاک بیشتر احساس می شود