مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 شهریور 1399 ساعت 04:052020-09-01فرهنگي

نغمه تارو پودهای قالی برایم، ساز زندگی می نوازند/وصیت جالب استاد حجم بافی ایران


هنر فرش ایرانی، واژه ای که تک به تک در تار و پود فرهنگ ایران ریشه دارد و همواره باعث افتخار ایرانیان و زبان زد همه جهان است، بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ و هنر ایران که با وجود تمام تحمیل ها و تصرفات، - خبرگزاری فارس استان کردستان، با وجود سن و سال زیاد، عشق به بافتن وی را سرپا نگه داشته، می بافد و می بافد، نغمه زندگی را در پی احیای میراث ماندگار می خواند و می خواند عشقی که در تارو پود قالی گره خورده است و گره می زند بر تار و پود امید برای خلق آثاری بدیع و نفس می کشد در آستانه 73 سالگی با تکیه بر دستانش بدون اهمیت به گذشت زمان و پیاده می کند بر دار قالی هر آنچه که در ذهن می پروراند.

در پس حرکت ظریف دستان هنرمند، هر گره تافته ای از ابریشم و نخ که بر تن چله می نشیند و نخ های رنگی در چشم برهم زدنی تبدیل به طرحی زیبا  برای ماندگاری هنر از دیاری کهن نقش می بندد،  انگار همنشینی شان نقش و داستانی را می سازد از قصه هزار و یک اثر  که راوی دشت زندگی است.

صنایع دستی هنری است که با دستان هنرمندان با لطافت و زیبایی وصف نشدنی چشم گردشگران را می نوازد، هنر در هر منطقه و خطه ای متغیر است و با نام آن شهر و دیار خودنمایی می کند.

هنر فرش ایرانی، واژه ای که تک به تک در تار و پود فرهنگ ایران ریشه دارد و همواره باعث افتخار ایرانیان و زبان زد همه جهان است، بخش ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نغمه تارو پودهای قالی برایم، ساز زندگی می نوازند/وصیت جالب استاد حجم بافی ایران

نغمه تارو پودهای قالی برایم، ساز زندگی می نوازند/وصیت جالب استاد حجم بافی ایران