مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 شهریور 1399 ساعت 06:552020-08-29بين الملل

تظاهرات علیه خشونت پلیس آمریکا در «کارولینای شمالی»


صدها معترض آمریکایی با برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی در شهر «رالی» ایالت «کارولینای شمالی» خواستار توقف خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان شدند.

-   در ادامه اعتراضات به خشونت پلیس، ماری آن بالدوین شهردار رالی روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که کل شهر از روز جمعه و شنبه شب تحت قوانین منع آمد و شد قرار دارد.

قوانین منع آمد و شد از ساعت 22:00 تا 05:00 روزهای جمعه و شنبه شب اجرا می شود اما خیابان ها و جاده های در مرکز شهر رالی در تمامی طول اواخر هفته (شنبه و یکشنبه) از 17:00 روز جمعه به وقت محلی مسدود شده است.

گزارش رسانه های آمریکایی حاکی از آن است که تظاهرات در شهر رالی در اعتراض به اقدام یکشنبه هفته گذشته افسر پلیس شهر کنوشا ایالت ویسکانسین در هفت مرتبه شلیک گلوله به جیکوب بلیک جوان 29 ساله سیاهپوست آمریکایی غیرمسلح صورت گرفته است.

روز دوشنبه هفته گذشته، یک کلیپ ویدئویی در شبکه های اجتماعی به سرعت دست به دست شد که در آن بلیک را نشان می داد که به سمت خودروی خود حرکت می کند و دو افسر پلیس نیز او را دنبال می کنند و به محض آنکه این جوان سیاهپوست درب خودروی خود را باز می کند، یکی از افسران پلیس هفت مرتبه به وی شلیک می کند.

انتشار این ویدئو و اظهارات بعدی پدرش که از فلج شدن بلیک خبر داده بود، موجی از خشم را در مردم آمریکا برانگیخت و اعتراضات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات علیه خشونت پلیس آمریکا در «کارولینای شمالی»

تظاهرات علیه خشونت پلیس آمریکا در «کارولینای شمالی»