مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 00:052020-08-25سياسي

برگزاری مراسم سنتی تاسوعا و عاشورای حسینی در چادگان ممنوع شد


رییس اداره تبلیغات اسلامی چادگان گفت: برگزاری مراسم سنتی تاسوعا و عاشورای در چادگان ممنوع شد حضور هیات عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا به صورت کاروانی ممنوع است.

- حجت الاسلام عبداله رضایی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت: در ستاد پیشگیری از در روز تاسوعا و عاشورا هیئات در حسینیه ها و مساجد عزاداری کنند و نماز ظهر را نیز در همان مکان اقامه کنند و از حضور در خیابان های شهر خودداری کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی چادگان گفت: شهر چادگان 17 هیأت دارد که هرساله در روز تاسوعا دسته ها به صورت کاروانی به سوی گلستان شهدا حرکت کرده و عزاداری می کردند و در روز عاشور نیز کلیه هیات با حضور مردم به سوی گلستان شهدا، منزل حاج آقا فصیحی حرکت کرده و سپس در میدان الله این شهر اقامه نماز ظهر عاشور را برپا می کردند.

وی بیان داشت: همچنین مقرر شد افرادی که نذورات دارند نذر خود را جهت کمک به ساختمان دیالیز اهدا کنند و چنانچه نذر ذبح گوسفند دارند با نظارت کارشناسان شبکه بهداشت اقدام کرده و توزیع کنند.

رضایی تصریح کرد پیش بینی می شود نذورات جمع آوری شهرستان بالغ بر 30 میلیارد ریال باشد که اگر این اتفاق رخ دهد در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از مرکز دیالیز می شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم سنتی تاسوعا و عاشورای حسینی در چادگان ممنوع شد

برگزاری مراسم سنتی تاسوعا و عاشورای حسینی در چادگان ممنوع شد